zamknij
Dobierz indywidualną dietę
Dobierz indywidualną dietę dla siebie i swojej rodziny !
zamknij
Wielkość tekstu
Kontrast

Kuchnia dla seniorów

Z każdym dniem Twój organizm się starzeje. Czy możesz cieszyć się zdrowiem i wigorem, mimo upływu czasu? Tak! A wszystko dzięki właściwej diecie.  

Zdrowe nawyki

Odpowiednia dieta wpływa na poprawę kondycji fizycznej i psychicznej w każdym wieku. Jeśli nie dostarczasz swojemu organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych i mineralnych, możesz zauważyć u siebie różne dolegliwości.

Niedobór:

  • białka może powodować spadek masy mięśniowej
  • witaminy D może być odpowiedzialny za podatność na złamania oraz pogorszenie odporności
  • witaminy C może wpływać na osłabienie organizmu i zwiększenie częstotliwości infekcji
  • wapnia może powodować próchnicę zębów i skurcze mięśni
  • magnezu może być przyczyną zaburzenia rytmu serca, zmęczenia, skurczy oraz wysokiego ciśnienia tętniczego krwi.

Nadmiar:

  • tłuszczów i cukrów może być odpowiedzialny za wzrost poziomu tkanki tłuszczowej.

Co jeść?

Zwracaj uwagę na to, co jesz. Niech przygotowywane przez Ciebie potrawy, będą odpowiednio zbilansowane, bogate w:

  • warzywa i owoce, które są najlepszym źródłem:
    • witamin
    • składników mineralnych
    • antyoksydantów
    • błonnika pokarmowego
  • niskotłuszczowe mleko i produkty mleczne
  • białko (w postaci ryb, jaj, chudego mięsa i nasion roślin strączkowych)
  • tłuszcze pochodzenia roślinnego (w postaci olejów i oliwy).

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu, pijąc co najmniej 2 litry płynów na dobę. Zredukuj też ilość soli dodawanej do potraw, a w zamian sięgnij po świeże zioła.

Skąd przepisy?

Nie wiesz jak wybrać właściwą dietę dla siebie? Gotujesz ciągle te same dania, które nie wpływają dobrze na Twoje zdrowie? Skorzystaj z naszego gotowego planu żywieniowego Dash Senior.

Dash Senior to kombinacja urozmaiconych i prostych w przygotowaniu dań. Bogatych w składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu.