Pytania i odpowiedzi

Zobacz jak założyć konto, wybrać plan, wygenerować listę przepisów i zakupów
1. Dla kogo jest plan DASH Rodzina?
DASH Rodzina to plan, dzięki któremu Twoja rodzina może przygotowywać i jeść te same posiłki, ale zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem kalorycznym każdego z Was.
W planie DASH Rodzina:
- dodasz dorosłego członka rodziny do swojego planu
- dodasz dzieci, które ukończyły 7 lat
- ustalisz indywidualną kaloryczność dla siebie i dorosłych członków rodziny*
* Kaloryczność dzienna dla Twojego dziecka jest obliczona automatycznie na podstawie aktualnych norm żywienia. Sugerujemy, aby z rodzinnego planu korzystały dzieci, które mają prawidłową masę ciała i są zdrowe.
2. Czy mogę wybrać dietę na 7 dni?
Długość diety zależy od Ciebie. Możesz ułożyć plan żywieniowy maksymalnie na 28 dni. Zakres dni ustalisz podczas konfiguracji przepisów.
Wszystkie plany żywieniowe są bezpłatne.
3. Czy z planów żywieniowych mogą korzystać dzieci?
Jeśli Twoje dziecko ukończyło 7 lat, możesz dodać je do swojego konta. Wtedy system zaproponuje plan żywieniowy DASH Rodzina.
Dieta DASH Rodzina to:
- zbilansowane posiłki dla całej rodziny
- indywidualna kaloryczność diety dla każdego z Was
- wspólna lista zakupów.
Z planów żywieniowych dla chorób przewlekłych mogą korzystać jedynie dorośli użytkownicy.
4. Czy mogę w swoim planie wykluczyć gluten lub zmienić liczbę posiłków?
Możesz skonfigurować swoje przepisy. Wystarczy, że:
- zalogujesz się
- wybierzesz dowolny plan żywieniowy
- przejdziesz do kroku 4, gdzie skonfigurujesz swoje przepisy.
W panelu "Skonfiguruj przepisy" możesz:
- wybrać dzienną liczbę posiłków
- ustalić długość swojej diety
- wykluczyć ze swojego planu laktozę, gluten, mięso, ryby i owoce morza.
Pamiętaj, że każde wykluczenie niesie ryzyko niedoborów żywieniowych. Dlatego zanim wykluczysz jakiś składnik ze swojej diety, skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem.
5. Jak mogę zmienić swój obecny plan żywieniowy na inny?
- Zaloguj się na swoje konto.
- Wybierz w prawym górnym rogu przycisk „Moje konto” i przejdź do zakładki „Moja dieta”.
- Przejdź do kroku 3 „Wybierz dietę”.
- Wybierz inny plan żywieniowy i zatwierdź wybór.
Plan możesz zmieniać wielokrotnie. Pamiętaj, że po zmianie konfiguracji, Twoje przepisy wygenerują się na nowo.
6. W jaki sposób mogę dodać kolejne osoby do rodzinnego planu żywieniowego?
- Zaloguj się na swoje konto.
- Przejdź do górnego menu „Moje konto” i wybierz zakładkę „Członkowie rodziny”.
- Kliknij w przycisk „Dodaj nowego członka rodziny” i uzupełnij dane.
7. Czy muszę założyć nowe konto, aby wybrać rodzinny plan żywieniowy?
Nie musisz zakładać nowego konta, aby wybrać rodzinny plan. Wystarczy, że:
- zalogujesz się na swoje dotychczasowe konto
- klikniesz w link "Dodaj członka rodziny"
- dodasz dorosłych członków rodziny
- przejdziesz do kroku 3 - „Wybierz dietę”
- wybierzesz plan DASH Rodzina lub inny plan żywieniowy
- ustalisz indywidualną kaloryczność dla siebie i dorosłych członków rodziny
- przejdziesz do kroku 4, by skonfigurować Waszą dietę.
Twoje dziecko ukończyło 7 lat? Dodaj je do swojego konta na stronie Diety NFZ i przygotuj wspólne posiłki z planem DASH Rodzina.
8. Jak mam podzielić danie na członków rodziny we wspólnym planie żywieniowym?
- Pod każdym opisem dania znajdziesz wskazówkę, w jaki sposób podzielić całość dania na odpowiednie porcje dla Twoich bliskich.
- Wskazany podział procentowy przedstawia, jaką część dania powinien zjeść każdy z członków rodziny.
9. W jaki sposób mogę wygenerować listę zakupów na kilka dni?
Listę zakupów możesz wygenerować pod linkiem Lista zakupów.
Aby pobrać listę zakupów:
- wybierz zakres dni. Możesz także odznaczyć produkty, które masz już w domu. Wtedy nie zostaną zapisane na liście
- zatwierdź wybór przyciskiem „Odśwież listę”
- kliknij „Pobierz listę zakupów”
- zapisz pobrany PDF.
Z listy zakupów mogą skorzystać zalogowani użytkownicy.
10. Czy diety na portalu NFZ są darmowe?
Wszystkie plany żywieniowe na portalu Diety NFZ są całkowicie bezpłatne.