Pytania i odpowiedzi

  • Zaloguj się na swoje konto na portalu Diety NFZ.
  • Wybierz w prawym górnym rogu zakładkę „Mój profil”.
  • Sprawdź swoje parametry raz jeszcze i przejdź do wyboru planu żywieniowego.
  • Wybierz plan żywieniowy i zatwierdź wybór.
  • Można zmieniać plan wielokrotnie na inny w ten sam sposób, ale w momencie wyboru określonego planu żywieniowego, można korzystać tylko z jednego.
  • Wybierz plan RODZINNY – dla co najmniej 2 osób, zatwierdź wybór.
  • Następnie wybierz na ekranie żółty przycisk „Zmień ustawienia osób planu żywieniowego
  • Za pomocą suwaka ustaw liczbę osób, którą chcesz dodać (max. 8 osób) i zatwierdź przyciskiem po prawej stronie.
  • W kolejnym kroku w pkt. 2 wpisz swój wariant kaloryczności.
  • W oknach poniżej wpisz imiona domowników i wybierz dla nich wariant kaloryczności. Obliczy korzystając z kalkulatora BMI (Uwaga! Otwiera się w nowym oknie; odrębny kalkulator jest dla dzieci i młodzieży).
  • Zatwierdź wybór.
  • Nie trzeba zakładać nowego konta.
  • Zaloguj się na swoje dotychczasowe konto.
  • Wybierz w prawym górnym rogu zakładkę „Mój profil
  • Sprawdź swoje parametry raz jeszcze i przejdź do wyboru planu.
  • Wybierz plan RODZINNY – dla co najmniej 2 osób i zatwierdź wybór.
  • Dodaj kolejne osoby.
  • Pod każdym opisem dania znajdziesz wskazówkę, w jaki sposób podzielić całość dania na odpowiednie porcje dla Twoich bliskich.
  • Wskazany podział procentowy przedstawia, jaką część dania powinien zjeść każdy z członków rodziny.
  • Zaznacz pierwszy i ostatni dzień żądanego okresu – podświetlą się na żółto.
  • Następnie zatwierdź przyciskiem „Odśwież listę”.
  • Zejdź na dół strony i pobierz PDF.

Tak. Wszystkie plany żywieniowe, zamieszczone na portalu https://diety.nfz.gov.pl/ są całkowicie bezpłatne.
Użytkownik nie ponosi kosztów na żadnym z etapów korzystania z jadłospisów.

Dieta DASH (ang. Dietary Approaches to Stop Hypertension, pol. dieta w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia) to uniwersalna dieta o udowodnionych właściwościach prozdrowotnych – wręcz profilaktycznych. Dieta ta  bazuje na ogromnej różnorodności produktów, głównie warzyw, w tym roślin strączkowych, owoców, niskotłuszczowych produktów mlecznych, ryb i owoców morza, chudych gatunkach mięs, orzechach i nasionach, olejach roślinnych. Dieta DASH pomaga nie tylko obniżyć ciśnienie tętnicze, ale także zapobiega jego rozwojowi, sprzyja poprawie zaburzeń lipidowych, zmniejsza ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2.

  • Po kliknięciu w „odzyskaj hasło” pojawi się komunikat z instrukcją, co należy zrobić i miejscem na wpisanie adresu e-mailowego, na który zostało założone konto.
  • Na wpisany adres wysyłany jest link, który ma ważność przez 30 minut.
  • Skorzystaj z linku by ustawić nowe hasło dla swojego konta.
  • Jeśli plan żywieniowy został wybrany prawidłowo, ale pojawia się np. puste okno, należy wyczyścić historię przeglądania, obrazy i pliki zapisane w pamięci podręcznej oraz ciasteczka.
  • W tym celu proponujemy nacisnąć jednocześnie klawisze Crtl+Shift+Delete. Pojawi się okno – czyszczenie historii. Zatwierdź wybór.